Goodie-pris gælder Goodie-medlemmer med 1-3 stjerner
Kender du kultproduktet fra Paula’s Choice, som konstant går viralt?
Hashtagget Paula’s Choice har over 400 millioner visninger på TikTok, og populariteten skyldes i høj grad dette ene eftertragtede produkt.
I mange år var Paula’s Choice, på trods af at have eksisteret siden 1995, en af de bedst velbevarede skønhedshemmeligheder herhjemme. Paula’s Choice kom nemlig først officielt til Danmark i 2020. Da det landede på Magasins skønhedshylder, blev det modtaget med store forventninger af de, som allerede havde læst den udenlandske presses rosende ord om kultbrandet Paula’s Choice. I dag har Paula’s Choice kun fået en endnu større skare af trofaste fans, fordi brandet, ligesom grundlæggeren selv, Paula Begoun, sværger til ærlig kommunikation og ikke mindst gennemsigtighed. Det ses både i kommunikationen omkring produkterne, på ingrediensoversigten, men også i de bøger og blogindlæg Paula løbende har udgivet omkring hudpleje, hvor hun, på trods af selv af at have været en del af skønhedsbranchen, ikke har holdt igen med sine kritiske og ærlige meninger.
Den kritiske tilgang kommer fra hendes egen vej ind i skønhedsbranchen, som Paula Begoun her fortæller om:
“Jeg har døjet med akne og eksem lige siden jeg var helt ung, og lige meget hvilke produkter jeg prøvede, blev min hud bare ikke bedre – nogle gange blev den endda bare værre. Så da jeg startede i skønhedsbranchen tilbage i 1978, lå min interesse i at researche og skrive bøger omkring de påståede fordele, som brands hævdede, at deres produkter kunne tilbyde. I min research søgte jeg svar på, hvorfor intet virkede eller gav mening. Da jeg først blev klogere på dette, ønskede jeg ikke for andre, at de skulle gå igennem det samme som jeg gjorde i min søgen på at finde produkter, der faktisk virkede.”
Paula Begoun blev netop fyret for selv samme ærlighed, da hun tilbage i starten af sin karriere arbejdede som salgsassistent i en skønhedsafdeling. Hun var nemlig for ærlig, når kunderne spurgte til hendes mening omkring diverse brands eller produkter, og om de kunne det, de lovede. En ærlighed, hun heldigvis har holdt fast i, da den har drevet Paula Begoun til at skabe produkter, som ikke lover mere, end hvad de kan. De kan heldigvis ret meget, hvilket også blev understreget, da Paula’s Choice gik viralt på TikTok for 1,5 år siden.
Kultbrandet blev en TikTok-sensation, takket være det evigtaktuelle produkt Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant, som har eksisteret siden år 2000, men som først nu blev opdaget af den yngre generation. Grunden til Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant nyfundne online popularitet var og er, dets gode effekt på huden, som i video efter video bliver delt og rost på TikTok. Den nye generation fik dermed øjnene op for Paula’s Choice, og søgninger på hashtagget #Paulaschoice har i skrivende stående over 400 millioner visninger på TikTok.
Det gav pludseligt udsolgte produkter og lange ventelister. Heldigvis er lageret blevet større siden, og vil du blive klogere på deres fem bedste produkter, så læs med nedenfor.
Føromtalte Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant er lidt af en multitasker, da den fungerer som en toner, men også giver mild daglig eksfoliering takket være indholdet af salicylsyre. Salicylsyren vil peele de tilstoppede porer og kickstarte udskilningen af døde hudceller, som kan lægge sig som et mat trist lag over ansigtshuden. Den bruges efter rens, inden din øvrige hudpleje og skal ikke renses af. Start forsigtig ud ved kun at bruge den en gang dagligt hver anden dag, men reagerer din hud fint, kan du efterhånden bruge den to gange dagligt.
Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant fremhæves også af en Danmarks mest kendte hudeksperter Anette Kristine Poulsen som et meget effektivt produkt. Vil du høre, hvorfor hun er fan, så besøg Magasins Goodie app, og se hele interviewet med Anette Kristine Poulsen.
Et potent serum med hele 15 procent C-vitamin i. C-vitamin er både kendt for sit høje indhold af antioxidanter, som giver beskyttelse til huden, men har i mange tilfælde også en udjævnende effekt på hyperpigmentering. Dette serum byder desuden også på ferulsyre en anden potent antioxidant. Du får dermed mange stærke ingredienser med C15 super booster, som på sigt gerne skulle give en mere glødende og ensartet hudoverflade. Husk at supplere med solfaktor i dagtimerne, også for at forhindre yderligere fremkomst af solskader og mørk pigmentering.
Efter at have modtaget flere forespørgsler fra kunder, som søgte en peeling, der var stærkere end den, man får fra et leave on-produkt, lancerede Paula’s Choice en intensiv kur, som skal vaskes af. Den byder på 25 procent AHA og 2 procent BHA. Begge potente syrer, som peeler huden. For at imødegå den irritation i huden, som kan forekomme med så høje procenter af AHA, har man samtidigt tilsat beroligende ingredienser såsom allantoin. Brug den som en kur, ikke oftere end en gang om ugen. Smør masken på, og lad den virke i højst ti minutter. I de ti minutter vil behandlingen peele porerne fri af ophobet sebum og skidt, samt sætte gange i produktionen af nye hudceller, idet de gamle bliver udskilt, så huden efterfølgende vil se mere frisk og levende ud.
Niacinamid er en ægte multitasker med en række gode hudfordele. For eksempel styrker det hudbarrieren, beroliger en rødmende hud, og har samtidigt en god effekt på en overaktiv sebumproduktion. Dette serum har hele 10 procent niacinamid, og er et godt sted at starte, hvis du endnu ikke har prøvet den gode effekt af niacinamid på egen hud.
Sidst, men ikke mindst er der deres afholdte natcreme med retinol. Retinol er et meget populært vitamin i hudpleje, da det ikke bare en udglattende effekt, men også regulerer sebumproduktion og tilmed virke opstrammende på grove porer. Brug cremen som sidste lag i aftenens skønhedsrutiner. Cremen er desuden parfumefri, hvilket sammen med indholdet af fugtende squalane skulle reducere irritation på huden.